O skupince

Skupinku Dětičkov tvoří 10 - 12 dětí a dvě pečující osoby ( pro zachování individuální práce s dětičkama ), které mají možnost individuálního osobnostního rozvoje ve všech pěti oblastech. Dítko se tak může bezpečně rozvíjet v příjemném prostředí jurty. Děti se sem rády vracejí a občas se jim nechce ani domů :-).

Klademe důraz na individualitu dítěte, vnímání jeho potřeb, prožívání okamžiku tady a teď. Snažíme se vnímat z jakého prostředí dítě pochází a jaké má rodinné rituály. Pracujeme taky s generační zátěží rodin. Občas rodiče na své děti nechtějí přenášet to, co se jim v dětství nelíbilo a v čem byli vychováváni. Díky tomu je dítko více chápáno rodiči, jeho vývojové mezníky jsou rychleji překonávány s pochopením a pomocí rodičů :-).

Náplň každodenního programu je uzpůsoben každému na míru. Dle jeho schopností a věku. Činnosti během dne se opírají o Rámcově vzdělávací program, který se snažím realizovat prožitkovou a zábavnou formou pro děti. Tím si osvojí přirozeně jednotlivé body vzdělávacího programu, které jsou potřeba pro jejich zdravý osobnostní rozvoj. Ve skupince se snažím navodit příjemnou  a hravou atmosféru.  Děti se učí respektovat své potřeby a potřeby druhých. Rozvíjí zde svou jemnou a hrubou motoriku, prostorovou orientaci, smyslovou oblast, rozumové schopnosti,  předčtenářské a předmatematické dovednosti aj. K učení jsou využívány i prostředky interaktivní techniky a IT.  

Pro začlenění dítka do naší skupinky je připraven speciální program s názvem ,,Citlivá adaptace". 

Na Jaře roku 2022 jsme pro děti postavili nový prostory. Prostor je atypický a splňuje veškeré sociální potřeby ( herní prostor, šatny, toalety, dětskou kuchyňku pro přípravu vlastní svačiny ). To vše jsme realizovali v prostorách JURTY a v přístavbě mimo ni. Jurta je vybavena podlahovým topením pro příjemnější hru dětí na zemi. Nejvíce to doceňujeme v chladnějších měsících, kdy hra i vyuka na zemi je příjemnější :-).

Skupinka Dětičkov byla založena v roce 2019 Lenkou Mílovou. Dnes s ní ve skupince působí další dvě pečující osoby o děti a to Michaela Poláková a Tereza Švecová. 

Pár slov o mně, kdo jsem a jak s dětma pracuji ...

Jmenuji se Lenka Mílová. Vystudovala jsem Vyšší odbornou školu pedagogickou a sociální a Střední pedagogickou školu v Kroměříži. V oboru učitelství pro mateřské školy se pohybuji již od roku 2009. Výchovou dětí se zabývám od mala. Už jako malá jsem hlídala své bratrance, sestřenice a děti kamarádek příbuzných.  Poslední roky se sebevzdělávám v oblasti osobnostní rozvoje, zejména dětství a jeho generačních zátěží. Učím se chápat dětskou duši a snažím se podpořit rodiče dětí ve skupince, aby uměli pochopit skrz sebe a své dětství jejich děti a dokázali jim pomoci v jejich vývojových období. Učím je dětem rozumět, mít pro ně pochopení.  Každý děláme chyby, díky kterým se posouváme dál, tak stejně na tom jsou i naše děti. Ve skupince s dětmi praktikuji vlastní výchovné principy, které získávám při práci se sebou a učením se od dětí. Ráda pozoruji děti, jelikož oni umí žít tady a teď, kdy v dnešní době to žít, je tak těžké. Učím se s nimi prožívat okamžiky radostí i jejich bolestí. Dříve jsem se inspirovala Nevýchovou, absolvovala jsem základní kurz, dnes se inspiruji vlastním životem a životem dětí ve skupince. Jsem maminkou chlapečka, od kterého se učím žít a zpomalit. Dříve žil on se mnou, dnes se učím žít já s ním. Učím se ho chápat, učit se od něj, zpomalujeme spolu a žijeme :-). Na jaře 2024 jsme se rozrostli o dalšího člena  rodiny, holčičku. Nyní si užíváme společného života, který mě vede k sobě samé a dalšímu svému seberozvoji. Nyní se chystám na kurz DULY a další terapeutické kurzy. Moje cesta těhotenstvím a porodem mi ukázala, jak lze více uchopit a pochopit své dětství, dětské trauma, které si dost možná neseme díky porodu, a které nás pak provází na naší životní cestě, aniž bychom si to uvědomovali či o tom věděli. Nás a později naše děti. Věřím, že díky tomu se mi zkvalitní práce s dětmi ve skupince a budu jejich dušičku ještě více moci pochopit a pomoci jí na cestě na tomto světě :-).

Program pro děti se snažím dělat pestrý, zábavný a spojuji učení s prožitky, za kterými i rádi cestujeme. Při vzdělávání využívám některé Montessori prvky, meditační a dechové prvky. Rádi s dětmi experimentujeme, pozorujeme přírodu a získáváme vztah k životnímu prostředí. Děláme pokusy, při kterých zjišťujeme, jak probíhají různé fyzikální jevy či chemické procesy. Ráda s dětmi jezdím na výlety. 

Založením skupinky jsem si splnila svůj dlouholetý sen. Ten se mi podařilo zrealizovat i díky mým nejbližším, zejména díky mému partnerovi. 

Děkuji Ti JIRKO :-), že jsi mě pomohl uskutečnit můj celoživotní sen :-). Nosím to v srdci.

Na závěr bych Vám chtěla říct pár slov od srdce...... ,,otáčejte se za sebou, ničeho nelitujte, protože vše se děje proto, aby Vás to někam posunulo, Vás i Vaše děti, žijte s dětmi jejich život, TADY A TEĎ, prožívejte okamžiky radosti i jejich bolesti, snažte se mít pro ně pochopení, mějte k nim úctu, respekt, protože díky Vám budou silnější, odolnější v dnešním uspěchaném světe a s láskou Vám to budou vracet, má to smysl ....."

Co je to Citlivá adaptace?

.... je speciální program, jehož jedinečnost spočívá v adaptaci Vašeho dítka v jeho domácím prostředí, které je pro něj bezpečným místem při seznamování se s novým člověkem. Vše probíhá tak, že si chodím dítko, dle domluvy s Vámi, adaptovat na sebe v jeho bezpečném prostředí. Intenzitu návštěv volím dle potřeb dítěte. Délka adaptace je přizpůsobena Vašemu dítku a Vašim potřebám. Podle toho, jak nám to spolu půjde, dítko postupně začlením do naší skupinky.

Citlivá adaptace je pouze jednou z množností v adaptačním programu naší skupinky, kterou můžete využít pro pozvolné zařazení Vašeho dítka do kolektivu. Adaptace je každému sestavována na míru. Je dělaná na základě Vašich přání a potřeb Vašeho dítka. 

Během své učitelské praxe jsem viděla plačící děti v adaptaci, kterých mi bylo moc líto. Pravidla adaptace byla vždy jasně daná. V každé školce probíhají jinak.                                                                                      My se snažíme, aby zařazení do dětského kolektivu byl co nejpřirozenější pro Vás a Vaše dítko a bez dětských traumat. Nevyhneme se pláči. Pláč je přirozenou součástí života. Původ najdeme v prožívání, kterému vládnou naše emoce ( radost, smutek, vztek, hněv aj.). Pracujeme s nimi, nepotlačujeme je a učíme děti se se situacemi vyrovnat. Hledáme řešení a přistupujeme k nim s pochopením a láskou.  

Zahrada domu a okolí

Nyní se na ní nachází jednotlivé herní prvky jako je trampolína, dětské pískoviště či dětský dřevný domeček, malá plastová skluzavka, terasa, kde se můžou prohánět na odrážedlech. Je zde i záhon s jahodami. Učí je pozorovat jejich pěstitelský vývoj a rozpoznat vhodnou dobu, kdy je jahoda zralá a lze utrhnout :-D. Učíme děti tedy trpělivosti :-).   

Během léta je zde i možnost koupání se v bazénu. 

V blízkosti domu se nachází i menší les kam se chodí na procházky a podnikají se zde i bojovky. Výlety k řece Vltavě a do okolní přírody. Děti se u Vltavy mohou svést přívozem na druhou stranu a zpět. 

Doprava

  • vlastní způsob dopravy
  • možnost vyzvednutí naší skupinkou u Vás doma 

Doprava je vždy individuální po domluvě s Vámi.

Hygiena

probíhá přirozenou formou během dne

Děti jsou vedeny k základním sebeobslužným činnostem, kam patří i návyky hygieny. 

Formou básniček a písniček. 

Pomáháme odplenkovat děti. Učíme je chodit nejprve na nočník, někdy to ale nejde a proto tu máme i dětské prkénko, které si mohou dát na dětský záchodek :-).